Rosiga blommor!

Hej,
förlåt för rubriken!
Har ingen insperation alls!
NU ska jag förklara för er varför jag tycker vi har det så bra!
Varför jag kom på det just idag !
Vi hade geografi!
Och gick igenom lite grejer inför ett prov, vi har sydamerika tror jag:S
Haha ingen aning, och jag som ska kunna kartan:O till torsdag!
Länder är ingenting fö meej egentligen fast att jag är ganska interesserad av
geografi!
Jaja, iallafall, där har dom det väldigt fattigt:O( nu tänker ni "Nehe" smurtohead)
Iallafall, och vi snackade om det och massa sånt att dom kan hamna i slummen om dom
inte har utbildning och så, vi köper en tröja för att  vi "kände" för det, vi tog bilen 50 m för
att vi inte orkade att gå, ja ni förstår:) och dom kan ju aldrig unna sig, Jag är glad att jag
bor i sverige, inte på ett rasistiskt sätt, absolut inte, men vi har det så bra här, hur mycket
vi än kan klaga, hur jobbigt det kan vara ibland så brukar det oftast vara ganska bra!
Vi har demokrati, vi har ett fritt land där vi får tycka som vi vill religonsfrihet och massa sånt som är bra!
Det är inte massa krig (inte för att det är det överallt) Och dom flesta har "bra" eller  iaf lagom med
pengar så man klarar sig, har man inte det kan man få social bidrag!
Ja allt det, det gav mej en tankeställare! Kanske gav det er en oxÅ?
Asså att hur bra vi har det:) som sagt! Gillar stort! fast att vi har föör kallt! Det kan ju diskuteras,
andra länder kan ju dela med sig lite av sin värme det är ju lite själviskt att behålla all själv,
dom hade mått bra av lite kyla!
:)

Trotts allt är vi alla en stoooor familj:)

Idag har jag inte gjort så mycket! Glömde väskan hemma med alla böcker så
har inte kunnat jobba idag, hade ingen bok till geo så fick låna fast snacka mest
svenskan hade jag ingen bok, gick och med en kompis som låna satt mej i mitt klassrum
fick en gigantisk bok av läraren där det typ var massa olika frågor och texter typ
Om shakespears(stavning) skulle haft en syster som var lika begåvad skulle hon då oxå bli känd?
Man ba ehm? hmm vem är shakespear? haha det e la ngt teatermojjs:) iaf kunde jag gömma
mobilen där bakom och skriva ett litet inlägg till er läsare, sedan lunch sedan bild,
där skulle vi måla en staty på ett papper som ska stå på en rondell någonstans och statyn skulle passa
in, målade typ 20 teckningar inget blev bra, sökte på frihet på google, för det e ganska fritt här ute på
ön så tyckte det passa bra!
Och gissa vad som kom fram:D Något jag faktiskt tänkt på!

Bilden har jag haft här mååånga ggr bara för att den är så fin! den står för frihet<3
Så målade av den och började även göra skulpturen i lera, geggigt, men kul!
han göra kroppen, men inga armar..
Och något var jag tvungen att ändra på, för det är ju en rondell, man ska ju kunna se
något iaf från varje håll..
Så ena handen "sticker ut mot sidan asså armen är i luften fast i sidan så bakifrån ser oxå,
och där är en fjäril. och andra handen är på bröstet:) (HJÄRTAT:D) händigt va?
sedan hade vi geo igen och där hade jag fortfarande ingen bok men vi hade lite genomgång
som jag skrev i förra inlägget!
Så nu ska jag sätta mej i soffan och skriva lite uppsats om hemmabio/projector från tekniken
sedan ska jag skriva uppsats om religon, typ hinduismen!
Massa att se fram emot!
Och lära mej hela sydamerikanska kartan tills i övermorgon!
Så det är bara att sätta igång!
Hemmabio uppsatsen var aTT man skulle skriva om något man hade hemma..
Så tänkte att jag tar något som kanske inte alla andra ska skriva om,
typ dator ? tv? okej tv var ett dåligt exampel
Ja ni vet:)
så ha det bra kram:)
Tack till er som orkade läsa igenom hela alltet, det sista var kanske inte så interessant:)
haha:) Ha det bra.. Igen:D

Så ska jag äta:) är sjukt hungrig! men dock inte spagetti och köttfärssås..
det åt jag i skolan idag för er som vill vetA:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0