20 februari

Hejhej!
Hemma efter en sjukt bra 4-dagarsresa te sthlm! Hade gärna stannat där 1 vecka, eller ett år till, så bra har jaa haft det! Gud man blir bara glad att tänka på det, så jag ska skriva lite vad vi gjort dag för dag och lägga upp lite bilder, har typ bara tagit 200-300 bilderxD det gjorde jag på en dag föritiden:)

Dag 1 "17 Februari"
Jag gick upp kl. halv 5 och packade det sista, bussen kom 06:20 och då hoppade jag på bussen med en sjuktstorväska Och på bussen satt redan frida och frida, och issa, visste inte att issa skulle med men det kommer senare.:)
Vi åkte buss till göteborg där vi satt och vänta på att tåget skulle komma, medans vi väntade blev vi hungriga och skulle äta, vi åt på subway och jag och frida K hade aldrig ätit där men vi gick diit, Tjejen fråga ska du ha 2 st? Och jag och frida trodde hon mena 2 kyckling bitar för hon stod vid kyckligen så ja ba nej, och efter jag fått min sa frida "jag vill ha en lika dan" och hon ba "MEN JAG FRÅGA JU OM NI VILLE HA TVÅ?!?!?!!" hon var jätte otrevlig, och vi betalde 47:- för den mackan och det tkte vi var heeelt ovärt vi satt och titta på en gubbes macka och sa, den hade nog vart godare och fick ett "litet" skrattanfall.

Det låg kyckling gurka sallad vitlöksdressing i:)
Jag kom fram till att om jag skulle vart hemlös ville jag bo där på nilserikssonsterminalen:) Fridaa K (igen) hon ba det kan la inte vara så kul, titta på han! Och jag ba hur vet du att han e hemlös? Det var lite kul faktiskt:)
När tåget kom satt vi på 4stolar med bord, issa var på samma tåg och jag tyckte det var ganska kul att hon kunde tajma in att hon tog samma buss och samma tåg när hon skulle te fjällen(hennes föräldrar var där) inte så att jag tänkte att det inte fanns fjäll mellan gbg-sthlm, asså jag kan inte sånt;) så försa dom la sig typ att det ska bli kul när vi kommer fram i sthlm så jag ba "VADÅ`?!??!?! ska issa med:D" och dom började garva:) dom sa att jag inte skulle märkt ngt om vi så skulle gå te lägenheten vi skulle bo i. Det e nog sant, När vi kom framm med tåget tog vi tunnelbana:) det var ju lite nytt, har gjort det ngn gång innan men:)
Och när vi kom fram te fruängen där vi skulle bo dom 4 närmaste dagarna så klev vi av, ja det var slutstation så gick vi till Frida B:s pappas lägenhet (han typ jobbar där i ngt halv år) och slängde in alla grejor och åkte till drottninggatan och shoppade, dom första timmarna tillbringade vi på tyyyp 3 olika hm:) Men det blev inget inköp där, sedan köpte jag faktiskt på indiska en "magkjol" skiiit söt:) senare påå kvällen överraskade vi födelsedagstjejjen Frida K med bio, Love and someother drogs.

Oj den kanske inte syns så mkt men det e min kjol:)
Och filmen var superbra:)
Sedan åkte vi hem osakdda och bra:)

Dag 2 (18 Februari)
Dagen börja med att issa var sjuk, stackare:O och när vi satt och åt frukost så fick frida K en tid på vårdcentralen pga privatsaker:) så frida och frida fick trycka ner frukosten i halsen och springa iväg för att leta upp vårdcentralen. Issa gick och la sig och snälla jag duka av och diska och sminka mejj m.m!

Myysigt det ser ut:)
sedan när frida och frida kom hem skulle vi då egentligen vart på naturhistoriskariks museét men eftersom det blev förseningar åkte vi te globen och tittade, skulle åka upp för globen via utsidan för 130 kr men dom ville inte så jag ville inte åka själv:) Sedan gick vi in i globensshoppingcentrum med stack bara in näsan och sedan gick
vi till tunnelbanan igen till gamla stan och tittade lite och sedan åkte vi till liljeholmensshoppingcentrum och påväg dit i tunnelbanan kom av en slump en polis på och jag hade fötterna på stolen framför och han ba (med snäll röst dåmen) "ta av fötterna från sätet det kan ju inte var kul att sätta sig med vita kläder om det e smutsigt" och vi börja skratta massa, frida k hade haft fötterna på den oxå men såg polisen och tog bort dom och sedan försökte putta till mej men jag satt och funderade så märkte inte det B)
Massa skratta som satt runtomkring oss:)
Och när vi kom dit trängde vi oss igenom en folkmassa eller jag fick hoppa upp i en snöhög för alla var i vägen, det tkte fridorna oxå va kul och när vi nästan var vid ingången ropa en kille "TJEEEENA GUSS" och frida B skratta så mkt så hon ramla:) Och där inne var en kille som prata om telefoner och han ba "en fråga" och jag ba "NEEEEJ" och han ba "nehe" Det lät som att jag var jätte sur:S



En sjukt bra dag!

Dag 3 (19 Februari)
Isabell är frisk eller ja nu var hon bara "lite" förkyld så vi gick till torget och titta lite och in i en affär där jag hitta en jätte fin låda jag skulle köpa men dan efter(söndag/idag) var det stängt, så fick inte den:(((( och där inne stod en väldigt rolig text på omklädningsrummet-------------------------------------------------------------------->

Det står, säg till personalen innan ni provar annars kan det hända att dörren öppnas Häls. Personalen.
Sedan åkte vi te globen igen för issa hade inte vart där, och gick in i shoppingstället lite längre denna gången och handlade lite granna, jag handlade dock ingetxD Det blev inte mkt inhandling den dagen eller domma 4:a-dagarna. Sedan åkte vi tunnelbanan till Naturhistoriskariksmuseét----->

Vi skulle se på 3D film ngn "faktfilm" Och innan så kollade vi på museét jag tkte det var väldigt roligt:) Det var kul att titta på alla dinosarier och apor eller ja människan som va apa:) Och djur och så Och filmen var oxå kul, här kommer lite bilder av typ alla 50 st jag tog där inne<3


Jag i dom vackra 3D glasögonen, själv tycker jag jag ser ut som lite peddoaktig äckligtgrejxD
Och när vi åkte hem hade vi världens roligaste busschaffis som nog hade världens tråkigaste dag, bussen börja köra och en tant missa den exakt och han ba "Jag körde ifrån tanten för hon hade en yxa i handen"
Jag- Va sa han??
Frida B- Det var en tant med yxa i handet! (hon fatta att han skojja)
Frida K- Va vadå?
Elin - DET VAR EN TANT MED EN YXA I HANDEN!! LÄSKIGT!!!
Busschaffisen- Läskigt läskkigt, ja bara skojja, (han pratade i micken hela tiden)
Jag fick på det, skämms lite:P
Sedan hade han massa roliga ljud, typ som på tunnelbanor säger dom hela tiden tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av, han spela upp det ljudet och härmade henne och pratade med massa roliga röster och sjöng pippi långstrump, med en fullproppadbussxD
Sedan sa han, nu e det slutstation nu får ni fortsätta med tunnelbana men ni kommer inte ha lika kul eller ngt med jätte kul röst:)
Garva ihjäääääl mej!

Dag 4 (20 Februari)
Morgonen gtj, sedan åt vi middag, och helt plötsligt satt vi på tunnelbana sedan tåg sedan ett till tåg och sedan buss sedan bil, allt gick så fort:( vill tillbaka, den bästa resan jag typ vart på, iaf bästa dagarna med vänner!!!!!!!!!!!!!!
Blir bara glad när jag tänker på allt kul vi haft..
Det som var lite jobbigt var att när jag började prata SVENSKA med ngn så börja dom prata ENGELSKA!?!?! fatta dom inte va jag sa, sån dialekt har jag inte, jag har ju en ganska "ren" Dialekt som alla brukar förstå'xD
Haha kuuul..
Det här är bara en pytteytteliten bit av allt kul vi haft,
Det sista problemet var bara...´



Få stängt väskan...
Det jag vart beroende av har vart:


Det jag köpte på naturhistoriska museét va bl.a


Busskorts"hållare"
Eller vad man säger!


Ha det bra kärlek från Elin,
Kärlek till er som orka läsa igenom allt:)
Ni andra kan oxå få lite kärlek<3


Kommentarer
Postat av: Monica

Tack för en underhållande läsning och fina bilder

2011-02-21 @ 23:08:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10119

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0