Jag känner mej så dum :O

Om alla bara sluta blunda för alla problem som finns här i världen så skulle det inte
finnas massa orättvisor, visst skulle det finnas, men inte lika mycket!
Tänker ofta på det, men som idag
Jag såg 2 fågelungar som låg vid sidan av vägen och försökte flyga upp från gruset men
bara snurade runt i gruset, dom kunde ju inte flyga, dom kämpade för sitt liv...
och jag gick bara förbi? hur tänker man då? Många tänker kanske, jaja men det var
ju bara 2 fåglar. Men vadå? Spelar det någon roll? det är ju oxå ett liv? Eller är det inte?
förtjänar inte dom att oxå leva? Jag gick förbi och bara blundade, blundade för ett problem
som man stöter på. Skulle jag gått förbi om det var typ två ungar som rulla runt i gruset?
Jaa, antagligen.. Men om dom ropa på hjälp eller något hade jag gått dit..
Fåglarna? dom pep, dom ropa på hjälp, men ingen hjälp fick dom.
Så ska kolla upp lite nu med sidor och så kanske ngt nr man kan ringa om man ser sånna djur,
kommer ihåg att en kompis nämnde att det fanns, då hade dom oxå fått en chans att flyga över alla hus
och sjunga sina små sånger...
Känner mej hemsk när jag tänker på att jag bara gick förbi. :/
Nu har säkert någon katt kommit och ätit upp dom, eller rättare sagt, nu har säkert min katt ätit dom..
men det hoppas jag inte:)
Men hoppas dom lyckades att ta sig upp och fick en till chans till livet:P haha
eftersom att jag sumpade ena chansen dom hade..
Men inte vet jag vad jag skulle gjort?
Men när jag tänker efter såg dom inte så små ut som dom på bilden, så det kan ju antingen vart
2 fåglar som lekte? eller gör dom sånt?
Eller så hade båda av en slump tappat bena, amputerat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0